+31 024 329 52 00

Theo

Wim Somers en Patrick Hoet, brachten in 1989 de eerste theo brillen op de markt. Ze wilden iets anders aanbieden dan de mainstream brillen die verkocht werden. Vandaag, meer dan 20 jaar later, wordt theo wereldwijd verkocht en hebben ze een tiental collecties die alleszins baanbrekend zijn.

The beauty behind Theo glasses

Wim en Patrick wilden met Theo echt iets anders laten zien aan de consument. Dit is gelukt! De eerste modellen hadden erg brede balken en grote glazen. Het was echt iets anders dan er op dat moment te krijgen was. Keer op keer wist Theo iedereen te verrassen. Snel na de balkenbril kwamen er allerlei nieuwe revoluties, inmiddels al veel vernieuwende collecties verder. Theo is voor iedereen die wil verrassen!

Layer of love (klinkt als… Labour of love)

Een puntje Mille-Feuille? Een schepje Trifle? Een stevige lepel Tiramisu? Wat je ook kiest het is bijna altijd Parfait. Je neemt een hap en ontdekt laagje per laagje een verrassende explosie van texturen, geuren en smaken. Snel nog eentje…

Wat maakt deze zoete verleiders zo aantrekkelijk en licht verslavend? Het zijn de laagjes. Die doen het ‘m steeds opnieuw. Ieder apart doen ze hun ding, maar samen creëren ze een smaakcomplexiteit die je haast als “persoonlijkheid” zou kunnen omschrijven. En persoonlijkheid is waar theo voor gaat. Laagjes zijn steeds verrassend, vaak complex, soms erotisch, maar altijd ó zo menselijk, want wie is er nu echt eendimensionaal? Daarom vind je ook laagjes in onze nieuwe collectie “Desserten”. Ze weerspiegelen de verschillende aspecten van je individualiteit en geven er een gezicht aan. Ze bieden vanuit elke invalshoek een ander inzicht en geven kleur aan je karakter.

Deze acetaat-collectie maakt gebruik van gelaagdheid en het spel van licht en kleur om de vervlechting en de tegenstelling van een karakter in alle mogelijke facetten te vangen.

De zon schijnt ... op Belgisch Constructivisme!

Theo’s nieuwe samenwerking met Tim Van Steenbergen wordt arty-farty. Correctie! Hou het maar volledig op arty. De prachtige, nieuwe collectie zonnebrillen liet zich inspireren door het werk van de Belgische constructivistische schilder Guy Van Den Branden, een kunstenaar die mag rekenen op de diepe bewondering van Tim (hij heeft er zelfs werk van) en die faam maakte in de kunstwereld met zijn focus op compositie,ritmevorm en kleur. (Klinkt dat bekend? Dat vonden Tim en theo ook.) Elk voorstel is een vindingrijke combinatie vantitanium (heel zeldzaam voor zonnebrillen) en acetaat dat zo werd gevormd dat de verschillende vlakken verschillende effecten creëren. De kleuren lijken zo uit de schilderijen te komen en variëren van fel en zonnig tot meer donker and zacht. De zonnebrillen werden vernoemd naar de schilderijen waaruit ze inspiratie haalden, als eerbetoon aan de kunstenaar.


Noedels bij de vleet

Theo trok drie weken lang door Japan, en snoof onderweg de unieke schoonheid en cultuur van het land volledig op. Op elke straathoek en in de meest alledaagse dingen bulkt Japan van de inspiratie…

Stap een van de talloze eethuisjes binnen voor een snelle hap. Op het menu? Noedels in alle soorten, maten en smaken… vergezeld van eetstokjes uiteraard. In Japan kan het niet anders dan dat je noedels eet bij de vleet

En ja, met stokjes eten vergt best wat oefening. Maar eens je het onder de knie hebt, komt de smaak van de noedels echt beter tot zijn recht! Het kan zelfs een bron van inspiratie zijn. De manier waarop de stokjes gebruikt worden om de glibberige soul food in bedwang te houden, vormt de perfecte start voor een ware Nippon-geïnspireerde collectie.

Het kernconcept van de Noodles-collectie is simpel: stijve armen houden de controle over vloeiende noedelvormen en komen samen in een montuur dat voor evenveel voldoening zorgt als de soul food waarop het geïnspireerd werd. En ja hoor, we weten heus wel dat de glazen boven het montuur uitkomen. Maar hebben we ooit beweerd dat wij perfecte stokjesmeesters zijn?

ons aanbod